Handelsbetingelser

Generelle oplysninger


Painter's Yarn ApS
Brunhøjvej 8
DK-8680 Ry
CVR-nr. 29200416
Mail info@paintersyarn.dk
Telefon 23442402

Betaling

I webshoppen kan du betale med kreditkort, mobilepay eller paypal.

I showroom kan du betale med kreditkort, mobilepay eller kontanter.

Fragt

 Vi sender med DAO til en pakkeshop nær dig. Har du særlige ønsker til, hvilken pakkeshop vi skal sende til, så angiv det i kommentarfeltet ellers vælger vi den nærmeste.

Leveringstid er normalt 3-5 hverdage.

Alternativt kan du afhente dine varer på Brunhøjvej 8.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Det gør du ved at sende en mail til info@paintersyarn.dk
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Returnering


Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for, at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Varer skal returneres direkte til:

Painter's Yarn
Brunhøjvej 8
8680 Ry

Vi modtager kun pakker sendt direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse


Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå farve og kvalitet, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyder, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi tilbagefører pengene, når vi har modtaget varen retur, med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til:

Painter's Yarn ApS
Brunhøjvej 8
8680 Ry

Vi modtager kun pakker sendt direkte til adressen.

Du kan også reklamere over købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 
 
Personoplysningerne registreres hos Hedemann & Boesen ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på paintersyarn.dk er Joan Hedemann Boesen 


Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@paintersyarn.dk

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Joan Hedemann Boesen på info@paintersyarn.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk


Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 18.6.2021